Hallååå där!

Solen skiner ute, det ser helt underbart ut! Jag har inte varit ute än så jag tänkte traska ner en sväng till mormor för att se vad hon pysslar med..
Idag sov jag länge, eller jag var uppe 06.50 imorse och flyttade på bilen eftersom Krille hade försovit sig och min bil stod ytterst.. Ibland är jag allt en snäll flickvän, sen somnade jag om.. Låg i sängen och filosoferade till efter tolv. Det var skönt! Nu har jag suttit och renskrivit mina frågor som jag skulle svara på förra veckan till kursen jag läser.. Det är rätt skönt att ha allt renskrivet på datorn till den dagen det är test så man kan gå igenom frågorna..
Ikväll är det dags för jobb, ska bli kul.. Var nästan en vecka sen jag jobbade nu, sen kör jag helgen också..
Åkte till jobbet igår och hämtade papprena till att vi ska söka om våra tjänster! Jag vet ju vad jag vill göra men man ska välja tre val.. Ett första hands, ett andra hands och ett tredje val.. Det är svårt som tusan och det ska vara inlämnat redan den 29:e.. Det ordnar sig säkert, ska hem och samråda lite med min mor tänkte jag.. Inte för att hon vet så mycket om det men kan vara bra att bolla lite med mina tankar.. Jaja så äre..
Igår var det ju debatt på tv:n, kvällsöppet heter det kanske?..
Jag blir såå trött och ibland undrar jag varför jag ens tittar för då har jag så mycket åsikter så det nästan bubblar upp ur öronen på mig! Nu ska vi lägga miljontals kronor på jämlikhet. Jämlikhet är jättebra men inte i den form att barnen ska få ett nytt personligt pronomen "hen".. Allvarligt vad är det för skit? Det spelar ingenroll om flickor vill leka med bilar eller om pojkarna vill gå runt i klänningar.. Barn gör sånt och låt dem göra det! Men tvinga inte fram sådana saker! Det låter nästan som att om en flicka vill ha rosa kläder och leka med dockor och ha prinsessor på rummet så är det något som är fel? Faktumet är att oavsett hur det känns inombords så är vi faktiskt flickor och pojkar, tjejer och killar, kvinnor och män. Hon och han! Och det finns en biologisk orsak till att vi inte är tvåkönade och att vi inte är likadana! Alla barn är lika värda och alla barn ska bli respekterade för vilka de är och hur de vill vara, men det betyder inte att vi ändå inte har ett kön! Barn utvecklas till att bli individer, till att bli personer, de går från spädbarn till barn till tonåringar till vuxna.. Är det inte tillräckligt svårt redan att hitta sig själv?!.. Ska de då inte få reda på om de är tjejer eller killar hur förvirrade kommer de inte bli då?.. Hm jaha kan jag föda barn eller hur var det nu igen? Varför har jag bröst och inte Olle? Vi är ju hen båda två så varför ser vi inte likadana ut? Vi är ju likadana?! Eller?!

Vi vet ju allihop att tjejer och killar har olika förutsättningar.. Tjejer utvecklas oftast snabbare i både tal och mognad medan killar utvecklas sin motorik på ett annat sätt än vad tjejer gör.. Det är ju så att kvinnor klarar inte av att utföra alla uppgifter som män gör.. Och med det menar jag inte att kvinnor är sämre än män utan för att våra kroppar helt enkelt inte är byggda på samma sätt.. Jag tror inte att en man skulle klara av att föda barn bara för att han fick ett kvinnligt könsorgan!
Jaja, jag skiter i vad de säger, jag tänker då ta på mina förhoppningsvis framtida barn tjejkläder respektive killkläder, inte tänker jag sätt på min son en rosa blus med blommor på ena dagen och andra dagen en tröja med döskallar för att inte folk ska förstå vilket kön han är! Inte heller tänker jag acceptera att någon kallar min son eller min dotter för hen! Jag skulle definitivt inte vilja bli kallad för hen!
Nee, nu ska jag sluta slänga ur mig åsikter och gå bort till mormor en sväng!
Have a lovely day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0