Seg dag!

Jag ställde klockan på 8 imorse men det gick bara inte att gå upp! Jag var så fruktansvärt trött, så jag somnade om, behövde nog det! Även fast jag inte jobbat på hela veckan så är det allt med huset och att jag är där nästan hela tiden som gör mig väldigt trött.. Man är spänd, stressad och samtidigt lite nervös nästan hela tiden..
Har även varit mycket annat att tänka på, den 22:a november för tre år sedan gick min kära moster bort.. Självklart är det alltid jobbigt när den tidpunkten på året är här.. Det är så mycket man funderar över och så mycket känslor som dyker upp! Jag bearbetade varken morfars bortgång eller mosters speciellt bra när det hände, jag trodde jag var någon slags superwomen som skulle klara att göra allting ändå.. Att stanna upp i vardagen och få vara ledsen och sörja, vad var det? Nu i efterhand vet jag att det var mycket dumt gjort men vad vet man när man aldrig någonsin tidigare behövt bemöta sådana situationer, det är skitsvårt!
Krille och jag var och hämtade lister till huset igår, golv- och taklister.. Ungefär 185 meter fick vi med oss hem.. Sen ska alla dörr-och fönsterfoder hämtas också.. Det blir många meter sammanlangt! :)
Huset känns bra tapetmässigt, det är väl bara vårt sovrum som tapetvalet inte blev så lyckat! Vi får se hur vi ska göra med det?!
Nu ska jag ta på mig ansiktet och åka bort en sväng till huset, behöver måla taket i garderoben en gång till och sen ska väggarna slipas och målas där inne, nu borde allt spacklet vara torrt kan jag tycka! :)
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0