Kakling av köket! :)

Jag borde helt klart sova eftersom jag och mami ska börja att städa lite i huset imorn.. Ta det värsta, börja i de rummen som det går att stänga dörren till och som är klara.. :) Klara minus fönsterfoder då men det kommer så fort passbitarna ordnas, går ju flytta in ändå! :)
Idag har min kära kusin Lisse och hennes man J-O varit och hjälpt oss med lite kakling i köket och även en liten snutt över lilla handfatet i badrummet eftersom det skvätter så mycket på väggen där.. Blev så fint! :) Dock ändrade vi oss lite och satte kaklet i köket annorlunda än vi hade tänkt först.. :) Från början hade vi tänkt att sätta lite omlott eller hur man nu säger som man sätter tegel eftersom det är ett vitt tegelkakel eller hur man nu ska förklara det.. Men vi bestämde att inte göra som alla andra (som Krille aldrig vill) och satte de därför rakt under varandra istället. Säkerligen svårt att förstå vad jag menar! Jag tror att det blir bra.. Kaklet utmärker sig inte lika mycket känns det som men det blev riktigt bra! Så tacksam över att vi har så snälla människor i våra familjer! <3 Det betyder så oerhört mycket! J-O var jätteduktig och på måndag blir det lite fogning och sista finliret så att säga! Gaaah vi har ett kök! Känns för jäkla bra alltså! Det är såå fint! Det är så ofattbart att vi nu har ett helt nyrenoverat kök! Vad roligt det kommer bli att laga mat, kanske i några veckor iaf! :P Krille är taggad och det gillas ju såklart!
Imorn har jag tagit semester så det blir inget jobb för min del, känns skönt att vara ledig! Så imorn ska jag och Krille ha kvalitetstid på kvällen, titta på film och bara mysa! Det behöver vi! <3
Nu ska jag inta soffan en stund och sen blir det natten här!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0