Värdelös

Ja, jag är faktiskt värdelös på det här..

Jag säger att jag ska börja skriva här för att uppdater om vad som händer i huset och jag har faktiskt inte skrivit någonting. Dåligt av mig! Just nu känner jag mig rätt dåligt.. Det är mycket som jag skulle vilja göra men som tyvärr bort prioriteras eftersom det är ganska mycket att göra just nu.. Hoppas inte mina fina vänner tröttnar på mig!

Bilder är det lite dåligt med men jag tänkte åka upp till huset imorn och ta bilder med kameran och se om jag kan hitta någon sladd som passar så jag kan få in dom på datorn, så ni får se någonting iaf.. :)

Vad har hänt? Ja, det har hänt rätt mycket.. I trädgården tycker jag att jag har kommit hyfsat långt, allting tar så mycket längre tid än vad man tror.. Vi har rivit bort den gamla, stora, fula granhäcken och planterat en fin tujahäck. Det kommer bli jättefint när det växer upp.. Sen har jag med hjälp såklart och tackvare morfars gamla jordfräs fått till marken någorlunda så jag har sått gräs på de stora områdena.. Nu är det lite småplättar kvar ska se när de hinns med.. Ja, trädgården ser verkligen helt annorlunda ut mot vad den gjorde.. Det var blommor, träd, buskar, precis överallt! Men nu ska det bli lite gräsmatta av den lilla trädgården som är..

Invändigt: ja, det började ju med att bråka lite.. När Krilles pappa rev bort det gamla köket så hittade vi en fuktskada som ska fixas i ordning och nya rör ska på plats.. Det var inte så farligt och inget som inte går att fixa, men allting tar så mycket längre tid när saker som man inte riktigt hade med i planerna från början händer.. Det som tar tid är att se till så att all fukt verkligen är borta och att apparaterna gör sitt jobb.. Tur att vi har proffs som kommer och kollar upp det där! :) Köket kommer i nästa vecka, ska bli så himla roligt när vi kan få se på plats!! Det kommer bli sååå himla fint!! Hoppas jag! :) Förövrigt har vi rivit ut hela det "stora" badrummet som också ska renoveras.. Sen idag har vi spacklat och grejat med första rummet som det ska tapetseras och läggas golv i. Var en gammal äcklig heltäckningsmatta i det rummet så det gjorde självklart att det blev lite mer jobb, men det kommer nog bli bra! Imorn ska vi slipa lite och börja med tapetseringen.. Det är datarummet vi håller på med, det rummet som ligger innanför vardagsrummet. Så idag var jag i Ödeshög och hämtade tapeterna som vi hade beställt! :) Det kommer bli vita tapeter och en riktigt mörk fondtapet där inne. Vi får se om det blir bra.. :) Våran "röda tråd" i huset går i vit, brunt, beiget, både ljust och mörkt.. Jag hoppas att det kommer bli bra! Krille har valt tapeterna i sovrummet och OOOJ vad mörkt det kommer bli så där inne får vi definitivt köra med vita möbler.. Det kommer bli fint!

Jag har gått och blivit förkyld, tokigt förkyld.. Det är jobbigt och jag känner inte alls att jag har tid med det nu.. Idag kom jag inte upp förens vid halv två när jag var tvungen att åka och hämta tapeterna.. Det gick men jag är verkligen helt slut! Hoppas det går över snart!

Kom på att vi har ju faktiskt flyttat ut från lägenheten också efter mycket om och men, det blev en krånglig historia som tillslut fick ett bra slut.. Jag slutar aldrig att förvånas över folk alltså! Men nu bor vi lite i väderstad och jag bor lite hos mamma och så där.. Så jag kan säga att jag verkligen längtar tills det är beboligt i VÅRT hus.. Det är så himla snällt att vi får bo hos våra föräldrar sålänge men det är ju verkligen, absolut inte samma sak och jag kan säga att jag aldrig skulle klara av att bo så här permanent! Jag vill liksom vara med min Krille i vårt gemensamma hem, sova tillsammans, laga mat tillsammans och allt det där som vi brukar göra.. Krypa upp i soffan en regnig kväll och bara titta på tv, gå runt och vara så där sig självt som man bara kan vara med den som man verkligen älskar! Jaaa, ni förstår nog! Inte för att jag inte kan vara mig själv hemma hos mamma men det är liksom inte samma sak, det är inte mitt egna, och det är ju faktiskt så att man måste anpassa sig så mycket mer när man bor hos andra människor! Men det är för en tid och det går bra! Det blir lite bökigt dock när Majken kommer.. Hon älskar ju att vara hos farmor och farfar men hon blir så annorlunda mot hur hon är när vi är hemma bara vi tre! Lustigt att barn kan ändra sig så mycket!

Nu ska jag visa mamma vilken tapet jag har tänkt mig i Majkens rum.. :)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Tack, vad gullig du är! :) Är faktiskt jättenöjd med hur det blev! Vi har ingen tapet utan vi målade med en färg på de tapeterna som fanns. Kan ta reda på vad färgen heter om du vill? Men gud vad kul att renovera ett helt hus! Nu verkar det ju som ni har kommit igång ordentligt också, ska bli kul att se resultatet sen! :) Allt bra annars? Kul med lite uppdatering i bloggen med! :) Puss

2011-09-08 @ 13:52:51
URL: http://zinone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0