Bloggen kommer och går...

Ja, det är väl så för mig.. Ibland tycker jag att det är kul att skriva och ibland går det perioder då jag bara undrar varför folk ens orkar sitta och skriva om sig själva i en blogg. Nu är jag en av dom igen som tycker det är kul! :)


Ja, vad har hänt sedan jag slutade skriva i slutet på förra året?! Jag har såklart firat jul och nyår med mina älskade underbara vänner och familj.. Jag håller fortfarande på att jobba samtidigt som jag läser lite kurser.. Jag har börjat träna ordentligt, äta nyttigare och ja, jag mår mycket bättre! Klart jag äter lite onyttigt på helgen som normala människor men jaaa ni förstår mig.. Jag har blivit några månader äldre, jag har haft årets fjortisfylla som inte skett sedan.... ja, kanske just fjorton års ålder, jag har börjat fundera mycket på framtiden, (fast det har jag väl alltid gjort). Jag har bokat tågbiljetter till min fina vän Maria, så det blir en sväng till Lund i mitten av April, ska bli underbart med lite kvarlitetstid! osv..........

Ikväll är det melodifestivalen, inte alls samma sak längre men självklart ska jag titta. :) 
Den här helgen är sötnöten hos oss, lilla Majken som faktiskt inte är så liten längre. 3½ år, tokigt vad tiden går snabbt.. Hon är hos farmor och farfar ikväll.. Melodifestivalen är lite av Majken och farmors grej så självklart ska de titta på den tillsammans. Kvalitetstid behöver dom ju såklart! :)

Det blir en slappkväll här, nu ska jag ta tag i lite grejer här hemma.. Mamma och Sanna har varit på ullis idag, tur att jag inte följde med, jag och shopping alltså :P men ska hem dit sen och se om de fick med sig några gardiner hem till Majkens rum. Att förnya och styra är väl lite av min grej just nu, jag målar om saker och flyttar på grejer och håller på.. Typiskt mig! Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag nog bytt ut precis allting typ så där två gånger per år.. :)

Amazing Grace spelas på min spotify, kan jag göra annat än att tänka på min lilla morfar? Vad jag saknar honom! 
När jag började med att måla om kistan som stod här i hallen och fortsatte med byrån, så insåg jag ännu mer hur mycket jag faktiskt saknar honom! Det var alltid med honom man gjorde såna små projekt och han tyckte ju att det var
så kul.. Nu fick jag gå på hur jag själv trodde, nu fick jag klara mig utan honom.. Utan honom vet jag inte, han finns alltid där, alltid men ändå..

Nu blev det en gnutta seriöst också, men nu ska jag sluta skriva.. Ha en bra kväll så får vi se när nästa uppdatering dyker upp! :)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Äntligen ett nytt blogg-inlägg! Fortsätt skriva gumman, det är så kul att läsa!:)

2011-03-13 @ 18:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0