Nu var det dags igen..

Ja, jag menar att blogga..


Men nu tänkte jag att det kunde vara roligt att lägga upp och följa renoveringen av huset och trädgården här.. Allra mest för vår egen del men så får ju självklart mina kära vänner se vad vi pysslar med också! :)


För det är ju faktiskt så att Krille och jag har gått och blivit husägare, det känns helt underbart!
Det är ett renoveringsobjekt och visst är det lite att göra men förhoppningsvis blir det ju bra och som vi vill i slutändan.. Vi har ju några år på oss att styra med allt eftersom det är tänkt att det är där vi ska bo nu! :P


Jag vet redan nu att jag inte kommer vara så social i och med detta projekt men snälla ha tålamod med mig, jag är sån som går in helhjärtat med både känslor och tankar när jag ska göra något och därför försvinner jag ofta i väg i någon slags fantasivärld! Ni som känner mig väl vet vad jag menar! :)


Jag ska försöka lägga upp lite bilder på utsidan av huset och trädgården, det är det som vi har tillgång till just nu. :) Huset får vi tillgång till 8 augusti, det ska bli väldigt roligt! Har dock insett att tiden springer iväg och vi ska vara ute ur denna lägenhet den sista augusti så vi borde verkligen börja snart! Har däremot tittat runt lite på att hyra in flyttstäd, känns som ett bra alternativ eftersom vi redan har tokigt mycket att tänka på..


Just nu ser trädgården ut som en stor sandlåda fast med jord då såklart.. Vi har tagit bort alla trädgårdsland, de flesta rabbaterna, träden, buskarna och den stooooora granhäcken som var helt förväxt! Ja, visst har vi gjort mycket men det är ändå mycket kvar och nu ska vi kratta, kratta, kratta och få bort allt överflöd, sedan är det dags att få på ny jord, så gräs och plantera den nya häcken som vi varit och beställt, det blev en thuja häck.. Tror det kommer bli jättefint!

Det är roligt med före-och efterbilder, ska försöka att ta så mycket jag bara kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0