2 November 2010

Här var det riktigt längesen jag skrev.. Jag började blogga lite på devote men jag gillade inte alls devote och det har inte blivit att jag uppdaterat något vidare faktiskt.. Det här är bloggen jag skrev i när jag var i Schweiz och det dyker upp många minnen när jag sitter och läser. :) Jag tänkte iaf att jag skulle börja skriva här igen. Känns som att det är bra att skriva av sig lite ibland..

Vart befinner jag mig just nu i livet?
Jag arbetar 75% på Kungshöga äldreboende. Ungefär 56% på ett nattschema och resten i pool. Samtidigt läser jag kurser till undersköterska för att få ihop utbildningen.. Hade mitt slutprov i arbetsmiljö och säkerhet i fredags och det gick riktigt bra faktiskt.. Det känns skönt! :) Jag har lite planer på vad jag vill göra när jag är klar med uskutbildningen men vi får se vad jag hittar på! :) Utöver det bor jag tillsammans med världens bästa Krille i en lägenhet över Östenssons i Skänninge. Här trivs vi bra, men visst drömmer vi om ett eget hus. Det kommer, ingen brådska! :) Krille har också en söt liten 3-årig Majken som jag tillbringar mycket tid med när hon är hos oss. Hon kommer till oss varannan helg, oftast lite fler dagar än just bara helgen. I veckorna bor hon hos sin mamma i Karlstad. Det är alltid lika roligt när hon kommer hit och jag har tagit henne till mitt hjärta kan jag väl helt ärligt säga! Jag trodde inte själv att jag nånsin skulle kunna tycka om någon annans barn så mycket som jag tycker om Majken, kanske för att hon är Krilles o för att.. Ja, jag vet inte.! Jag tycker bara att det känns hur bra som helst..


I veckan blir det kalas för Krille som fyller år på lördag, hela 24 år, måste hinna plugga lite o sen kommer Majken på fredag! :) O där i mellan lite jobb såklart.. Ska förmodligen träffa Linda och evenutellt Emelie på lördag! Ska bli kuuuul! :) Sen på måndag åker jag och pluttSanna till Ullared och shoppar lite..

Fick reda på en rolig sak idag, jag blev såååå glad! :) Maria kommer hem den 10:e. Så himla roligt, ser verkligen fram emot att träffa henne!


Bild från midsommar


Nu ska jag fortsätta titta på desperate!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0