6 dagar..

Nu har jag varit hemma i Sverige i 6 dagar.. Det känns bra, men ändå känns det som att det var igår jag kom hem.. haha fast ändå inte liksom.. Ja, ni förstår kanske förvirringen som jag försöker få fram.. :P

Imorn ska jag jobba igen, får se hur mkt jag kommer ihåg. Men det ska bli skönt att börja o försöka komma in i det igen.. :)

Precis varit ute o promenixat lite med Elli. Det var skönt, vi flötade lite efter men haha vad gör det. :P

Ibland blir jag så trött.. Alla är vi väl olika? Alla gör saker pga av en eller annan anledning.. Varför bry sig så himla mycket? Visst folk skvallrar o det har ju alltid varit så i flera århundraden av generationer, att skvaller på något sätt tillfredställer människan men jag menar, hallå? Det får inte gå till överdrift.. Jag vill då verkligen inte att alla ska veta precis allt om mig, varför ska jag då försöka veta allt om alla andra?

Det var kanske lite utav lyx när jag bodde i Schweiz. Där kunde man göra precis vad man ville, det var ingen som dömde än för det.. Jag menar där lärde man att känna varandra på det sättet som man själv ville.. Alltså, ville man inte att folk skulle veta vissa grejer så behöver man ju faktiskt inte berätta det.. Kan misstolkas men jag menar åker man iväg så där så kan man va vilken människa som helst.. Jag däremot valde att vara mig själv men ni kanske förstår mitt argument. Ingen känner dig sen tidigare.. Det blir väl lite av en klyscha när man åker iväg så där också, det som händede i Schweiz, stannade i Schweiz.. Det känns så på nått sätt.. Det är riktigt bra!! :)

Måste erkänna att det är väldigt  skönt att vara hemma, jag är så glad över alla underbara vänner.. Varit underbart att träffa er nu när jag kommit hem.. Men visst finns det saker som jag saknar där borta också.. Vilken frihet man ändå hade.. Man kunde leva sitt liv precis som man ville bara man skötte sitt jobb..  

Jag tror att man växer mycket som person av att åka iväg så där.. Man träffar nya människor och man måste klara sig själv.. Man får helt enkelt lita på sig själv mycket mer än vad man kanske  gör när man är hemma i "tryggheten".
Jag vet att jag lärt mig enormt mycket av min resa. Jag har lärt mig saker om mig själv och om andra människor. Fast mest om mig själv. Hur mycket jag egentligen klarar av o vad jag helt enkelt inte klarar av..

Nu ska jag sluta vara så här djup för det här blev ett riktigt  långt inlägg!
Nu ska jag hoppa in i duschen, ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Kine

Jag är lika virrig som du tror jag, fan va knäppt det känns att vara hemma...Thank good att man får jobba snart, aööt är bara mega knäppt! haha

2008-04-29 @ 10:40:59
URL: http://chine.blogg.se
Postat av: Sohlberg

Jag vet att det som händer i Schwiz stannar mellan oss som var här tillsammans ;P

2008-04-29 @ 13:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0